AudioNova

Koncept & Design

Hvorfor er høreapparat pinligt, når kontaktlinser ikke er?

Det er udbredelsen af den opfattelse, som min idé er bygget på.

Konceptet er bygget på at nedbryde tabuet omkring at bruge høreapparat. Høreapparat er et hjælpemiddel på linje med kontaktlinser, men ingen er flove over at skulle bruge kontaktlinser! Fakta er, at over 800.000 danskere har nedsat hørelse. Allerede i en alder af 30 år er hørelsen forværret fra man var 20 år. Målgruppen er primært moderne og aktive kvinder 50+. Sekundært mænd 50+, hvilket der skal laves lignende annoncer til.

Høreapparater er i dag så små og usynlige, at ingen lægger mærke til at man har dem på. Og ved at sidestille høreapparater med fx kontaktlinser, tandimplantat, natbøjle og andre “almindelige” hverdags hjælpemidler – USYNLIGE FORDELE – som ingen kan se, at man bruger, fjerner vi noget af opfattelsen om, at det kun er oldgamle mennesker, der har brug for hørapparater. Sekundært fjerner vi også opfattelsen af, at høreapparater er store og klodsede og alle kan se dem. Annoncerne skal være med til at nedbryde tabuet generelt i befolkningen, og i høj grad få målgruppen til at føle, at hjælp til bedre hørelse vil øge deres livskvalitet.